×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مخترع جوان مه‌ولاتی دستگاهی ساخت که از نور خورشید آب تولید می‌کند! + تصویر دستگاه

به گزارش پایگاه خبری اخبار مه‌ولات، با توجه به اینکه یکی از اهداف رسانه معرفی بیش از پیش افراد شاخص به ویژه جوانان نخبه به مخاطبان است، این رسانه به عنوان تنها رسانه فعال، مستقل و دارای مجوز از سامانه جامع‌ رسانه‌های کشور در سطح شهرستان مه‌ولات، به سراغ یکی از جوانان موفق  این شهرستان که ۲۳ سال دارد و تاکنون ۶ اختراع ثبت کرده و در آخرین اختراع خود دستگاهی تولید کرده است که توسط نور خورشید آب آشامیدنی تولید می‌کند، رفته و گفت‌وگوی کوتاهی با این جوان نخبه داشته است.

امید است آقایان مسئول بی‌تفاوت نباشند و از این جوانان که آینده ساز کشور هستند حمایت کرده تا شاهد رشد و شکوفایی ایران و شهر و دیارمان باشیم.

 

_ لطفا خودتان را معرفی کنید؟

+ مصطفی شفیق زاده هستم، ۲۳ ساله از شهرستان مه‌ولات

 

_ شما مخترع هستید؟

+ بله، بنده خوشبختانه به لطف خدا موفق شده‌ام تا این لحظه ۶ اختراع در زمینه‌های الکترونیک، مکانیک،‌ خودرو، پزشکی،‌ کشاورزی و هوافضا داشته باشم.

 

_ شنیدم دستگاهی ساخته‌اید که از نور خورشید، آب تولید می‌کند، در خصوص این اختراع توضیح بدهید

+ بله درست است، این دستگاه به این شیوه عمل می‌کند که بدون نیاز به هیچ ماده اولیه و توسط نور خورشید آب آشامیدنی تولید می‌کند و تا جایی که مطلع هستم این دستگاه برای اولین بار است که ساخته شده است و در مراحل پایانی ثبت اختراع است.

 

_ در حال حاضر به چه کاری مشغول هستید؟

+ در حال حاضر با هدف خدمت به شهرستانم مرکز دوره‌های آموزش رباتیک را در شهرستان مه‌ولات راه‌اندازی کرده‌ام تا بتوانم در حوزه دانش‌آموزی افراد مستعد را شناسایی و به رشد و موفقیت آنان کمک کنم.

 

_ یک خاطره از دوران فعالیت خود برای مخاطبان ما بگویید

+ وقتی کلاس هفتم بودم، شاگرد یک مغازه بودم و ماهانه ۱۵ هزار تومان حقوق می‌گرفتم و بعد از چند ماه پول‌هایم را جمع کردم و اولین اختراع خودم را درست کردم، خانواده ابتدا موافق این کار من نبودند و وقتی فهمیدند گفتند که چون تو در یک شهر کوچک هستی به جایی نمی‌رسی، اما دقیقا بعد از ۱۵ روز مسابقات جشنواره خوارزمی بود و من شرکت کردم و مقام سوم استان را کسب کردم و وقتی جوایز و لوح تقدیرم را خانواده دیدند باورشان شد که مخترع شدم و به من بیشتر از قبل اعتماد کردند و کمک کردند.

 

_ از افتخارات خود بیشتر برای مخاطبان ما بگویید

+ من این افتخار را داشتم که پس از ثبت ۶ اختراع در سال ۱۳۹۹ به مسابقات و نمایشگاه ابداعات و اختراعات مالزی و در سال ۱۴۰۰ نیز به مسابقاتی که در کشور کانادا بود، دعوت شدم اما به دلیل مشکلات مالی نتوانستم در این مسابقات شرکت کنم.

 

_ در آخر درخواست خود را از مسئولین را بفرمایید

+ از مسئولین تقاضا دارم از من که به عنوان یک جوان در این حوزه فعالیت می‌کنم بیشتر حمایت کنند چرا که این حمایت دلگرمی و انگیزه می‌شود تا بیشتر از قبل اختراع داشته باشم و این اختراعات قطعا به نفع مردم و جامعه خواهد بود.

انتهای پیام//

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.