×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مهم‌ترین سرمایه برای یک جامعه، “سرمایه اجتماعی” و ” اعتماد مردم” به نظام است

امام جمعه مه‌ولات: مهم‌ترین سرمایه یک جامعه، سرمایه اجتماعی آن جامعه و اعتماد مردم به نظام است، ما در یک “جنگ اقتصادی” هستیم و مطالبه ما از “مسئولین” این است که برای حل مشکلات “مردم” شب و روز نشناسند.

به گزارش اخبار شهرستان مه‌ولات، امام جمعه مه‌ولات در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان مه‌ولات با اشاره به اینکه اصل سعادت انسان و تنها عامل شرافت در درگاه الهی تقوا است، افزود: یکی از گناهان کبیره که باید مورد توجه گیرد گناه اسراف است، یعنی انسان در مصرف‌کردن از حد اعتدال خارج شود و در مقابل اسراف، میانه‌روی در دخل و خرج است و امام صادق (ع) یکی از ۳ ویژگی که یک انسان کامل دارد را رعایت میانه‌روی در دخل و خرج عنوان کرده‌اند.


حجت‌الاسلام حسین اسلامی با بیان اینکه ریشه بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات در جامعه ما عدم توجه به میانه‌روی و مسئله دخل و خرج زندگی است، اظهار کرد: یکی از فرهنگ‌های غلط در جامعه همین است که انسان خود را در مسائل مادی با بالاتر از خود مقایسه می‌کند و همین امر باعث گرفتار شدن در دامان گناه کبیره اسراف می‌شود.


امام جمعه مه‌ولات با یادآوری این مطلب که مهم‌ترین سرمایه برای یک جامعه، سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به نظام است، متذکر شد: ما در یک جنگ اقتصادی هستیم و همانطور که رهبری در دیدار خود با ریاست و کارکنان قوه قضاییه فرمودند، مطالبه ما از همه مسئولین این است که برای حل مشکلات مردم شب و روز نشناسند.


وی ادامه داد: احیای حقوق عامه و مبارزه با فساد از جمله افتخارات آقای رئیسی در دستگاه قضا بوده است که امیدواریم انشالله این رویه با شدت بیشتری در دستگاه قضا ادامه یابد.


نماینده ولی‌فقیه در مه‌ولات با تاکید بر اینکه یکی از نقاط قوت آقای رئیسی در دستگاه قضا ارتباط با مردم بود، خاطرنشان کرد: نیاز امروز جامعه این است که مسئولین در میان مردم باشند تا بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.

انتهای پیام//

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.