×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
<strong>کاسب خوش‌اخلاق و با انصاف عبدل‌آبادی با نصب پرچم ایران در مغازه خود، به استقبال از دهه فجر رفت</strong>

سید مهدی ابریشمی، کاسبی که در رسته فروش لبنیات فعالیت می‌کند و خوش اخلاقی و انصاف او در روستا زبانزد خاص و عام است، با نصب پرچم ایران در ورودی مغازه خود، آن هم حدود یک هفته جلوتر از آغاز دهه فجر، به استقبال این ایام فرخنده رفت تا این روستا در حوالی جنوب خراسان‌رضوی بیش از پیش رنگ‌‌وبوی انقلاب به خود بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اخبار مه‌ولات، اگر نگاهی به تقویم بیاندازیم متوجه می‌شویم که کم کم به بزرگ‌ترین رویداد تاریخ کشورمان « پیروزی انقلاب اسلامی » نزدیک می‌شویم و در این بین اگر بی‌تفاوت نباشیم و با دقت بیشتری به اطرافمان نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که حتی در روستاها هم نبض انقلاب می‌زند و این مردم از جنس مرد میدان هستند.

این مجموعه خبری به رسم بی‌تفاوت نبودن و حسب رسالت خود و همچنین به پاس تقدیر از مردمی که صاحبان اصلی این نظام و انقلاب هستند، گفت‌وگو با این کاسب محترم را که با یک اقدام هرچند ساده اما خلاقانه و قابل تقدیر به پیشواز دهه فجر رفته است را در ادامه منتشر می‌نماید.

۲۶ سال کسب و کار و خدمت بدون توقع…

نامش سید مهدی ابریشمی است، حدود ۲۶ سالی است که کاسب است. بیش‌تر اهالی روستا او را می‌شناسند و حسابی قبولش دارند. کاسبی که انصاف و خوش‌اخلاقی شرط اول کارش است. وقتی برای مصاحبه مراجعه کردم مثل همیشه لبخندی زد و گفت: اهل مصاحبه نیستم، چون کاری انجام نداده‌ام! گویا افتادگی را هم باید به صفات این کاسب اضافه کرد. فردی که در ادامه بیشتر از بی‌تفاوت نبودن‌هایش خواهیم گفت.

من فقط به وظیفه انسانی خودم عمل کردم!!!

از سید پرسیدم چرا در ورودی مغازه و فروشگاه خود پرچم ایران را نصب کرده‌اید؟ هنوز که چند روز دیگر به آغاز دهه فجر مانده است! سید که اهل خبر و اخبار بود در پاسخ گفت: همانطور که خودتان بهتر می‌دانید چند ماهی است دشمن در فضای مجازی با دروغ پراکنی به دنبال ناامید کردن مردم است. من هم که خودم را مدیون این انقلاب می‌دانم نمی‌توانستم بی‌تفاوت باشم و برخود لازم دیدم حسب وظیفه انسانی با این اقدام ساده و البته در فضای حقیقی، شور شوق این ایام فرخنده را یادآوری کنم.

باید در این روزها بیشتر هوای هم را داشته باشیم…

قصه اقدامات سید مربوط به همین امروز نیست، او از خیرین روستا است و همانطور که ابتدا اشاره‌ای کوتاه کردم، یکی از آخرین اقداماتش در ایام کرونا این بود که با توزیع شیر رایگان و در حد توان خود در شرایط سخت کرونایی در کنار هم‌ولایتی‌های خود بود. از سید پرسیدم که به نظرتان این اقدامات شما چه تاثیری دارد؟ سید مهدی ابریشمی در پاسخ گفت: در این روزگار و در این روز‌ها همه‌ی ما باید بیشتر با همدلی و همکاری هوای یکدیگر را داشته باشیم و هر کاری که از دستمان بر می‌آید حسب وظیفه انسانی خود انجام دهیم.

کلام آخر: امید، امید و باز هم امید…

گفت‌وگوی کوتاه من و آقا سید به آخر رسید و از ایشان به عنوان سوال آخر پرسیدم: کم کم به دهه فجر نزدیک می‌شویم، حرف شما با جوانانی که انقلاب را به درستی درک و لمس نکرده‌اند چیست؟ سید مهدی ابریشمی در پاسخ گفت: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم به ویژه « جوانان عزیز » است، بهتر است همان حرف و کلام رهبر را بگویم که فرمودند: « اتحاد و امید بخشیدن به جامعه در این برهه زمانی از همه‌ی امور واجب‌تر است». ما باید خیلی بیش‌تر از این‌ها قدر این « جوانان عزیز » که آینده‌ساز و امید کشورمان هستند را بدانیم. از « جوانان عزیز » درخواست می‌کنم در فرصت‌هایی که دارند کتاب بخوانند، به خصوص کتاب‌هایی که نوشته خود درباریان رژیم پهلوی است و گذشته سیاه حکومت طاغوت را نشان می‌دهد. حرف آخرم این است که امروزه و در البته بیشتر در فضای مجازی دشمن با کمک رسانه‌های بیگانه می‌خواهد خود را خوب نشان دهد و جای حق و باطل را عوض کند و اینجا همه‌ی ما انسان‌ها که از برکات انقلاب بهره برده‌ایم باید به نحوی ادای دین کنیم و من هم کار خاصی انجام نداده‌ام و اگر هم کاری انجام شده فقط و فقط وظیفه خودم را انجام داده‌ام و سعی کرده‌‌ام در حد و توان خودم ادای دین کنم.

گفت‌وگو از: مهدی محدثی

انتهای پیام//

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.