×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یادداشت؛ هنر واقعی یعنی اینکه بی‌تفاوت نباشیم/ تا وقتی به هنر توجه نشود آش همان آش است و کاسه همان کاسه!/ آقایان مسئول صدای مظلومیت هنر را بشنوید

اگر به تقویم نگاهی بیاندازیم متوجه می‌‌شویم که امروز جمعه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ مصادف با ۱۳ رمضان ۱۴۴۳ و ۱۵ آوریل ۲۰۲۲ است، روزی که به نام روز جهانی هنر نامیده شده است، هنری متاسفانه مظلوم واقع شده است و تا وقتی گرد و غبار مظلومیت بر روی چهره هنر باشد، گره خیلی از مشکلات ما باز نمی‌شود، البته هنر واقعی یعنی اینکه بی‌تفاوت نباشیم و من هم می‌خواهم بی‌تفاوت نباشم و چند خطی از هنر برایتان سخن بگویم و بنویسم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اخبار مه‌ولات، مهدی محدثی خبرنگار و فعال حوزه فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان مه‌ولات که به عنوان نویسنده کودک و نوجوان عضو صندوق اعتباری هنر می‌باشد، در یادداشتی به مناسبت روز جهانی هنر اظهار کرد: امروز یک روز مهم برای من است، اما متاسفانه خیلی از مردم حتی نمی‌دانند امروز چه روزی است! البته در آینده‌ای نچندان دور شاهد خواهیم بود که فراموشی این روز چه دست‌آوردهایی برای ما خواهد داشت.


شاید شما بپرسید مگر امروز چه روز مهمی است، امروز روز جهانی هنر است، هنری که متاسفانه مظلوم واقع شده است و کمتر کسی به آن توجه می‌کند، البته همانطور که ابتدا عرض کردم تا وقتی به هنر توجه نشود خیلی از مشکلات حل نخواهد شد و اگر به صورت ریشه‌ای به خیلی از مشکلات جامعه و خانواده نگاه کنیم متوجه می‌شویم که عدم توجه به هنر چقدر در به وجود آمدن این مشکلات تاثیرگذار است.


 ” ژان آنوی” نمایشنامه نویس فرانسوی در مورد هنر می‌گوید: (( زندگی زیباست اما شکل ندارد. کار هــنر شکل دادن به زندگی است.))  و من در ادامه و تکمیل این جمله می‌گویم هنر واقعی یعنی اینکه به حوادث و اتفاقات اطرافمان بی‌تفاوت نباشیم و قطعا اگر این موضوع اتفاق بیفتد خیلی از مشکلات حل خواهد شد و احتمالا با من هم عقیده هستید که متاسفانه مشکلات اقتصادی و آن روی سکه رشد تکنولوژی باعث شد که هر روز از هم بیشتر فاصله بگیریم و دورتر و دورتر بشویم و از دید من اینجا هنر می‌تواند به داد ما برسد و به کمک ما بیاید تا حداقل کمی طعم شیرین زندگی و حال خوب را به واسطه هنر بچشیم.

 

حتما این جمله معروف را شنیده اید که می‌گویند: (( فرزند هنر باش، نه فرزند پدر، هنر زنده کند نام پدر)) آیا واقعا تا به حال به مفهوم این جمله فکر کرده‌اید؟! از دید من این جمله یعنی هنر ابدی است و همه چیز فانی است، امیدوارم بیشتر قدر جایگاه هنر را بدانیم و به وسیله آن هر کدام از ما بتوانیم در حد توانمان نامی نیکو از خودمان به جای بگذاریم.

 

البته بر کسی پوشیده نیست که هنر همچون یک دریا است که تعاریف و بخش‌های متنوعی دارد و خوشحالم که من هم به عنوان یک نویسنده از این دریا سهمی دارم و اگر بخواهم از این چند سالی که افتخار داشته‌ام قطره‌ای از دریای هنر باشم دغدغه و مطالبه‌ای را بیان کنم، می‌گویم؛ آقایان مسئول تجربه نشان داده زیبایی‌ها به انسان آرامش می‌دهد تا بتواند با مشکلات کنار بیاید، همه ما به مشکلات واقف هستیم اما اگر به کارهای هنری بیشتر توجه شود کمترین دستاوردش این است که با هنر و کارهای خوب هنری و ترویج آن که به نوعی سرچشمه زیبایی‌ها محسوب می‌شود، حداقل کمی آرامش نصیبمان می‌شود و می‌توانیم روزهایمان را به خوبی سپری کنیم و اگر خواسته باشم مثال و نمونه‌ی کوچکی بزنم می‌گویم: وقتی شهر ما به واسطه هنر هنرمندان ما زیبا شود قطعا مردم حالشان بهتر می‌شود و کمتر خبرهایی از جنگ و دعوا به گوشمان خواهد رسید و خلاصه دنیا زیباتر می‌شود.


در پایان اگر از من بپرسید که مهم‌ترین دستاورد من از قلم و قدم زدن در دنیای هنر چسیت، قطعا با افتخار همانطور که اول به آن اشاره کردم، می‌گویم: خوشحالم که به واسطه دنیای زیبای هنر توانسته‌ام در حد توانم بی‌تفاوت نباشم و این بی‌تفاوت نبودن حال خوب را برای من به ارمغان آورده است و در این دنیایی که متاسفانه بی‌رحم شده است، همین حال خوب برای من کافی است.

 

به امید روزی که جامعه ما بی‌تفاوت نباشند و به واسطه هنر حال همه ما خوب باشد.

 

با نهایت احترام؛ مهدی محدثی _ عضو کوچکی از خانواده بزرگ اما مظلوم فرهنگ، هنر و رسانه در شهرستان مه ولات


انتهای پیام//

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.