×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یادواره شهید سمائی (( شهید مدافع حرم مه‌ولات)) در زادگاهش مه‌ولات برگزار شد

به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت سردار سرافزار مدافع حرم، شهید غلامرضا سمائی، یادواره این شهید گرانقدر در زادگاهش فیض‌آباد مه‌ولات برگزار شد.

 

به گزارش اخبار شهرستان مه‌ولات، پیش از ظهر امروز و همزمان با آیین عبادی سیاسی نماز جمعه و به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت سردار سرافزار مدافع حرم شهید غلامرضا سمائی (( شهید مدافع حرم مه‌ولات)) یادواره این شهید گرانقدر با حضور باشکوه مردم قدرشناس مه‌ولات در مسجد جامع فیض‌آباد مه‌ولات برگزار شد.

 

توانمند بودن، داشتن تخصص و روابط‌عمومی بالا از ویژگی‌های بارز سردار سمائی بود

 

سردار سرتیپ پاسدار محمود چهارباغی فرمانده ارشد توپخانه سپاه و همرزم شهید سمائی در یادواره شهید سمائی ضمن بیان خاطراتی از این شهید گرانقدر، اظهار کرد: برای تشرف به حرم مطهر امام رضا (ع) همراه خانواده به مشهد آمدیم و به طور اتفاقی شهید سمائی را در حرم دیدم، ایشان در دیدار صمیمی که داشتیم بسیار مشتاق بودند که به سوریه بیایند و به من گفتند من به تهران می‌آیم و از شما میخواهم که مرا با خود به سوریه ببرید و همین کار را هم کردند و اصرار و پافشاری ایشان جواب داد و ما باهم به دمشق رفتیم. 

سردار سرتیپ چهارباغی ادامه داد: من از شهید سمائی پرسیدم که تا چه مدتی در اینجا هستید و ایشان هم به من گفتند روی من حساب کنید و با توجه به اینکه ایشان یک انسان توانمند و پُرانرژی بودند و همچنین روابط‌عمومی بالایی داشتند از ایشان خواستم که مسئولیت ساماندهی فاطمیون و مسئولیت اطلاعات توپخانه در حلب را که بیشترین کارشان دیده‌بانی بود انجام دهند و ایشان نیز پذیرفتند و در انجام ماموریت خود از اذان صبح تا تاریکی شب تلاش می‌کردند.

 

دیدار صمیمی سردار شهید سمائی با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی 

 

سردار سرتیپ چهارباغی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار صمیمی سردار سمائی با سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: یک روز شهید سمائی به بنده گفتند که دوست دارند که حاج قاسم را ببینند و با ایشان صحبت کنند و از من خواستند که اگر ممکن است ترتیبی بدهم تا با حاج قاسم دیدار کنند و با توجه به اینکه در همان زمان سردار حاج قاسم سلیمانی برای انجام کاری در آن منطقه حضور داشتند فرصتی شد که این دو شهید بزرگوار باهم دیدار کنند.

سردار سرتیپ چهارباغی ادامه داد: در این دیدار صمیمی، حاج قاسم سلیمانی از شهید سمائی درخواست کردند که برای صرف ناهار با ایشان همراه شوند و شهید سمائی هم در این فرصت گزارشی از وضعیت دیده‌بانی در حلب به حاج قاسم سلیمانی دادند و عکسی هم به یادگار گرفتند‌.

 

روایتی از مجروح شدن و شهادت سردار شهید غلامرضا سمائی

 

فرمانده ارشد توپخانه سپاه در خصوص نحوه شهادت سردار غلامرضا سمائی اظهار کرد: شهید سمائی چون مسئول ساماندهی نیروهای دیده‌بانی بود مدام با بیسیم صحبت می‌کرد، آن روز پس از اینکه کارم تمام شد متوجه شدم که ایشان با بیسیم صحبت نمی‌کنند و بلافاصله علت را از همکارانم جویا شدم و متوجه شدم که شهید سمائی در حال جابجایی و تعویض دیده‌بان‌ها مجروح شدند.

سردار سرتیپ چهارباغی ادامه داد: بلافاصله پس از اطلاع از این خبر به پیش ایشان در بیمارستان رفتم و ایشان من را شناختند و دستشان را بلند کردند و دکتر ایشان هم گفتند حالشان مساعد است اما بعد از اینکه ایشان را منتقل کردند به من اطلاع دادند که شهید سمائی به آرزوی دیرینه‌ خود که همان شهادت بود رسید و خوشبحال سمائی که هر کاری که در توانشان بود انجام داد و با تمام وجود و مردانه در خط مقدم تلاش کرد تا به آرزویش رسید.

 

اخلاص و معنویت از ویژگی‌های بارز سردار شهید غلامرضا سمائی

 

امام جمعه مه‌ولات در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه مه‌ولات با اشاره به اینکه یکی از مراتب تقوا، گذشتن از خود است، یاد و خاطره شهدا از جمله سردار سرافراز مدافع حرم شهید غلامرضا سمائی را گرامی داشت و اظهار کرد: شهادت هنر مردان خدا است چرا که در این دنیایی که سرتاپا علاقه و وابستگی است، هنر شهیدان این است که به تعلقات دنیا دل نمی‌بندند.


حجت‌الاسلام حسین اسلامی خاطرنشان کرد: عظمت کار شهید سمائی این است که بعد از بازنشستگی به صورت دوطلبانه و مشتاقانه به سوریه رفت و با اخلاص و معنویتی که داشت به مقام رفیع بلند شهادت که آرزوی او بود، رسید.

 

گفتنی‌است به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت سردار سرافزار مدافع حرم شهید غلامرضا سمائی و در حاشیه برگزاری یادواره این شهید بزرگوار به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مه‌ولات و انجمن‌های خوشنویسی و هنرهای تجسمی مه‌ولات، نمایشگاهی با محوریت خوشنویسی و نقاشی با موضوع شهادت و شهید سمائی برگزار شد و همچنین مداحی، پخش کلیپ از شهید سمائی، سخنرانی دختر سردار سمائی و تقدیر از خانواده شهید سمائی از دیگر برنامه‌های یادواره شهید سمائی بود.


انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.