×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

وزیر اقتصاد و امور دارایی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به مه‌ولات سفر کرد و رهاورد این سفر  موافقت و چراغ سبز ایشان به ۱۷ مطالبه‌ای بود که در این خبر به آن اشاره می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اخبار مه‌ولات، دکتر سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور همراه با دکتر محسن زنگنه نماینده مردم شهرستان‌های مه‌ولات، تربت‌حیدریه و زاوه صبح امروز پنج‌شنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ به شهرستان مه‌ولات سفر کرد و پس از حضور بر مزار شهید گمنام و بازدید از محل ساخت مجموعه ورزشی ۱۲۰۰ نفره پوریای ولی، در محل فرمانداری مه‌ولات حضور یافت و با جمعی از مسئولین، سرمایه‌گذاران و نخبگان شهرستان با محوریت بررسی و حل مشکلات دیدار و گفت‌وگو کرد.

 در ادامه مطالباتی را که در این جلسه مطرح و در مورد آن بحث و تبادل نظر شد و مورد موافقت نماینده ویژه رئیس جمهور قرار گرفت با هم مرور می‌کنیم.

۱. یکی از مهم‌ترین مطالبات جوانان شهرستان مه‌ولات که از سوی رئیس اداره ورزش و جوانان مه‌ولات نیز به آن تاکید شد ساخت مجموعه ورزشی ۱۲۰۰ نفره پوریای ولی بود که مقرر گردید از اعتبارات نفت جهت ساخت و تکمیل این پروژه مبلغ ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شود.

۲.  آسفالت محور مواصلاتی فیض‌آباد به کاشمر از جمله مواردی بود که از سوی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به آن اشاره شد و مقرر گردید ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یابد‌.

۳. دسترسی راحت‌تر به ایستگاه راه آهن شهرستان که در روستای نصر‌آباد قرار گرفته است یکی دیگر از مواردی بود که در این جلسه مطرح شد و مقرر گردید در راستای آسفالت و بهسازی مسیر مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود.

۴. با توجه به اینکه روستای قلعه جوق بخش شادمهر مه‌ولات پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری دارد، مقرر گردید این روستا به عنوان منطقه ویژه گردشگری معرفی شود. همچنین کمک ۵ میلیاردی به طرح هادی روستای قلعه جوق مه‌ولات از جمله مواردی بود که در این جلسه به تصویب رسید.

۵. با توجه به اهمیت موضوع حفظ و مرمت بناهای تاریخی که رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان به آن تاکید کرد، مقرر گردید در راستای مرمت ۶ بنای تاریخی شهرستان مبلغ ۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود.

۶. با توجه به اینکه شهرستان مه‌ولات بزرگ‌ترین شهرستان باغی استان است و رتبه اول تولید پسته در استان و رتبه دوم در کشور را دارد اما متاسفانه بیشتر محصول شهرستان با عنوان شهرستان دیگری صادر می‌شود، مقرر گردید دفتر گمرگ در شهرستان مه‌ولات راه‌اندازی شود.

۷. کمک ۶ میلیارد تومانی به شهرداری فیض‌‌آباد مه‌ولات و شهرداری شادمهر مه‌ولات (( هر کدام ۳ میلیارد تومان)) از جمله مصوبات دیگر این جلسه بود. همچنین به شهرداری فیض‌آباد مه‌ولات مبلغ ۱۸ میلیارد تومان اسناد خزانه در راستای تسویه مطالبات خود با ادارات دولتی تعلق گرفت.

۸. با توجه به اینکه راه‌اندازی مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان مه‌ولات مهم‌ترین مطالبه جامعه فرهنگی و هنری شهرستان است، مقرر گردید مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۴ جهت احداث و راه‌اندازی مجتمع فرهنگی و هنری اختصاص پیدا کند.


۹. با توجه به اهمیت محیط زیست و حیات وحش و همچنین حفاظت از حیوانات و گونه‌های جانوری مقرر گردید منطقه شکار ممنوع نوبهار مه‌ولات به منطقه حفاظت شده ارتقا پیدا کرده و همچنین پاسگاه محیط بانی احداث شود.

۱۰. در حوزه برق مقرر گردید ۲ پست فوق توزیع ۱۳۲ ولت برای شادمهر مه‌ولات و ناحیه صنعتی شهرستان مه‌ولات اختصاص یابد.

۱۱. در حوزه آب و در راستای اصلاح شبکه‌های فرسوده مقرر گردید ۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود، همچنین در راستای آبرسانی به روستای قلعه نو بخش شادمهر مه‌ولات نیز ۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

۱۲. با توجه به مشکلاتی که روستاییان در حوزه ضمانت جهت اخذ وام داشتند، مقرر گردید اقدامات لازم انجام شود تا برای وام‌های روستایی، سندهای روستایی به عنوان ضمانت مورد قبول باشد و ضمانت به صورت زنجیره‌ای انجام شود.

۱۳. در حوزه اشتغال مقرر گردید اقدامات لازم انجام شود تا سقف وام‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی “ره” که ۱۰۰ میلیون تومان است به ۲ میلیارد تومان ارتقا پیدا کند.

۱۴. مقرر گردید در راستای راه‌اندازی شهرک گلخانه‌‌ای روستای ازغند بخش شادمهر مه‌ولات مبلغ ۲۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود.


۱۵. یکی از مهم‌ترین معضلات شهرستان که مورد تاکید فرماندار مه‌ولات قرار گرفت، قرار داشتن شهرستان مه‌ولات در لیست شهرستان‌های  برخودار بود که مقرر گردید در راستای حذف درجه برخورداری شهرستان به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده شود که شهرستان مه‌ولات از  لیست شهرستان‌های برخوردار خارج شود.

۱۶. با توجه به مطالبه مهندس بخشی که یکی از نخبگان شهرستان مه‌ولات است و در حوزه تولید پهباد فعالیت می‌کند و در این حوزه با مشکلاتی مواجه است، مقرر گردید در راستای تسهیل اخذ مجوز برای راه اندازی شرکت تولید پهباد نگهبان اقدامات و رایزنی های لازم انجام شود.


۱۷. با توجه به اینکه راه‌اندازی بخش تخصصی دیالیز و کلینک تخصصی پزشکان از جمله مطالبات حوزه بهداشت و درمان بوده و مورد تاکید مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز قرار گرفت، مقرر گردید ۱۷ میلیارد تومان در راستای احداث ساختمان دیالیز و تجهیز اتاق عمل بیمارستان امام رضا (ع) در نظر گرفته شود.

شایان ذکر است اختصاص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ۶ درصد در ۸ حوزه از جمله مصوباتی بود که با موافقت دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی و نماینده ویژه رئیس جمهور تصویب شد.


انتهای پیام//

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.