×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشکیل شورای اسلامی شهر و روستا یک دستاورد در انقلاب اسلامی در قالب مردم سالاری دینی است

امام جمعه مه‌ولات: شورای اسلامی شهر و روستا یک ظرفیت ویژه برای افزایش اعتمادسازی مردم به نظام جمهوری اسلامی است و تشکیل شورای اسلامی در شهر و روستاها یک دستاورد بزرگ برای انقلاب اسلامی به عنوان مردم سالاری دینی است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اخبار مه‌ولات، امام جمعه مه‌ولات در همایش شورای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان مه‌ولات روز شورا را گرامی‌داشت و اظهار کرد: کار شورایی یک کار تعاونی، جمعی و تشکلیاتی است که علاوه بر اینکه از نظر قرآن و قانون دارای اهمیت بسیاری است، تشکیل این نهاد یک دستاورد بزرگ در انقلاب اسلامی به عنوان مردم سالاری دینی می‌باشد.

امام جمعه مه‌ولات با بیان اهمیت کار شورا در فرهنگ دینی ما، افزود: در این دوره‌ای که بازار تحریف داغ است، یکی از افتخارات جمهوری اسلامی همین راه‌اندازی شورای اسلامی است زیرا که این تشکّل مُهر پایانی بر ظلم و ستم خان‌بازی در روستا‌ها بود.

نماینده ولی فقیه مه‌ولات با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری، شورا را یک ظرفیت بسیار مهم برای افزایش اعتمادسازی مردم به نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر و روستا توجه داشته باشند که شیطان تلاش می‌کند تا در جماعت شما اختلاف ایجاد کند و به واسطه این اختلاف‌افکنی بین شما تفرقه ایجاد کند، لذا باید صبر داشته باشید چون کار شورایی و تشکیلاتی بسیار سخت است چرا که باید در بعضی مواقع پا در روی خواسته و سلایق خود بگذارید و اصل سختی کار شورا همین است که از خود و مَنیّت برای نفع مردم، گذشت کنیم.

حجت‌الاسلام اسلامی افزود: تقسیم وظایف در شورا، جلوگیری از دخالت در کار سایر اعضا، آستانه تحمل را بالا بردن و از افراط و تفریط پرهیز کردن از جمله ویژگی‌ها و نکاتی است که انتظار می‌رود اعضای شورای اسلامی به آن توجه کنند.

امام جمعه مه‌ولات با تاکید براینکه تصمیمات شورای اسلامی شهر و روستا آثار جدی در زندگی مردم دارد و لذا نیازمند آن است که اعضا در تصمیمات خود برنامه‌ریزی و مطالعه داشته باشند، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر و روستا فقط و فقط رضایت خدا و منفعت مردم را در تصمیمات خود لحاظ کنند و وقتی به این شیوه عمل کنید جلسات شما یک عبادت محسوب می‌شود.

انتهای پیام//

, ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.