×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گردشگری و ایجاد صنایع پسته مهم‌ترین اولویت در مه‌ولات است/ با توجه با اینکه هدف ما تمام کردن پروژه‌های نیمه‌تمام است، در حق مه‌ولات بی‌‌عدالتی نکردم!

محسن زنگنه نماینده مردم شهرستان‌های مه‌ولات، تربت‌حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی؛ در نشست ۱۵۰ دقیقه‌ای خود با اصحاب رسانه شهرستان مه‌ولات با اشاره به اینکه مهم‌ترین اولویتش در مه‌ولات توجه به گردشگری و ایجاد صنایع پسته است، اظهار کرد: با توجه با اینکه هدف اصلی ما در حوزه انتخابیه مه‌ولات، تربت‌حیدریه و زاوه تمام کردن پروژه‌های نیمه تمام است، عدالت را در حوزه انتخابیه رعایت کرده‌ام و در حق مه‌ولات بی‌عدالتی نکردم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اخبار مه‌ولات، نشست خبری نماینده مردم شهرستان‌های مه‌ولات، تربت‌حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان مه‌ولات برگزار شد و در این نشست که بیش از ۲ ساعت و نیم طول کشید، دکتر محسن زنگنه به ۲۲ سوال خبرنگاران شهرستان مه‌ولات پاسخ داد.

مشروح این نشست خبری را در ادامه بخوانید

 

سیاست غلط وزارت علوم باعث مشکلات دانشگاه پیام نور مه‌ولات شد/ موافقت اولیه جهت راه‌اندازی دانشکده جهاد کشاورزی در مه‌ولات

 

محسن زنگنه در پاسخ به اولین سوال این جلسه که مربوط به مشکلات دانشگاه پیام نور مه‌ولات بود، اظهار کرد: متاسفانه سیاست غلط وزارت علوم مبنی با تجمیع و تمرکزگرایی در حوزه آموزش با هدف ارتقای علمی باعث شد تا دانشگاه‌هایی که در شهرهای کوچک هستند رشد نکنند، البته سیاست دولت جدید توزیع عادلانه امکانات دولتی است و امیدوارم که با توجه پیگیری‌ها و جلساتی که با رئیس دانشگاه پیام نور داشته‌ایم، وضعیت دانشگاه پیام نور واحد مه‌ولات ارتقا یابد.

نماینده مردم شهرستان مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه دانشگاهی صحبت‌های اولیه با دانشگاه تربت‌حیدریه انجام و موافقت‌های اولیه اخذ شده است تا دانشکده جهاد کشاورزی در مه‌ولات راه‌اندازی شود.

 

عدم کد پروژه مهم‌ترین مشکل جاده فیض‌آباد به کاشمر/ محور شادمهر به کاشمر تا یک سال و نیم دیگر دو بانده می‌شود

 

نماینده مردم شهرستان‌های مه‌ولات، تربت‌حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران شهرستان مه‌ولات مبنی مشکلات و خطرات محور فیض‌‌آباد به کاشمر اظهار کرد: ما مشکلات این محور را که شامل کم بودن عرض جاده و استاندارد نبودن پُل آن را می‌پذریم اما متاسفانه این محور کد پروژه ندارد و این موضوع باعث شده که دست ما بسته باشد، البته ما در سال جدید اقداماتی را شروع کردیم و امیدواریم که بتوانیم جهت حل مشکلات این محور اقدامات اولیه را انجام بدهیم.

محسن زنگنه با اشاره به اینکه در خصوص دو بانده کرده جاده شادمهر به کاشمر ۶۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این پروژه تا یک سال و نیم آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

 

اختصاص ۱۳ میلیارد ریال در راستای روشنایی شهری در مه‌ولات/ سهم مه‌ولات از اعتبارات نماینده مجلس در حوزه انتخابیه ۶۰ میلیارد ریال بوده است

 

محسن زنگنه در پاسخ به مطالبه یکی از خبرنگاران شهرستان مه‌ولات مبنی بر مشکلات روشنایی شهری این شهرستان اظهار کرد: ما جهت حل مشکلات روشنایی شهرستان ۳ میلیارد تومان در نظر گرفتیم که از این مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ابلاغ شده و تخصیص خورده است.

نماینده مردم شهرستان‌‌های مه‌ولات، تربت‌حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال گذشته به هر کدام از نمایندگان مجلس ۱۵ میلیارد تومان جهت حوزه انتخابیه نماینده اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: از این مبلغ ۶ میلیارد تومان سهم مه‌ولات بوده است.

 

حضور مدیران با کارآمدی کمتر در شهرستان‌های کوچک یک اشتباه راهبردی است که در نظام کشور ما وجود دارد/ شهرستان‌های کوچک مدیران توسعه‌گرا نیاز دارند

 

نماینده مردم شهرستان مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران شهرستان مه‌ولات مبنی بر نیروسازی و استفاده از مدیران کارآمدتر در شهرستان مه‌ولات اظهار کرد: متاسفانه ما در کشورمان یک اشتباه راهبردی داریم و آن این است که مدیرانی که کارآمدی کمتری را دارند در شهرستان‌های کوچک به آنان سمت می‌دهیم تا سابقه کاری بدست بیاورند و بعد آنان را به شهرستان بزرگ‌تر منتقل کنیم.

محسن زنگنه خاطرنشان کرد: این اشتباه راهبردی بسیار به ضرر شهرستان‌های کوچک است و شهرستان‌های کوچک به مدیران توسعه‌گرا نیاز دارند.

 

طرح افزایش نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعید است اجرا شود/ منطقه مه‌ولات، تربت‌حیدریه و زاوه مشمول افزایش نمایندگان نمی‌شود

 

نماینده مردم شهرستان‌های مه‌ولات، تربت‌حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ سوالی یکی از خبرنگاران شهرستان مه‌ولات مبنی بر طرح افزایش نمایندگان و داشتن یک نماینده مستقل برای شهرستان مه‌ولات، اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق قانون برای هر ۵۰۰ هزار نفر یک نماینده مجلس در نظر گرفته شده است و با توجه سایر شرایط بعید می‌دانم این طرح اجرایی شود.

محسن زنگنه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جمعیت حوزه انتخابیه مه‌ولات، تربت‌حیدریه و زاوه حداکثر حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزارتومان نفر می‌باشد این حوزه انتخابیه مشمول این طرح نمی‌شود.

 

راه‌اندازی مجتمع فولاد باعث راه‌اندازی سایر صنایع در مه‌ولات می‌شود/ بهترین مزیّت ما در منطقه ایجاد صنایع پایین دستی فولاد است

 

نماینده مردم شهرستان مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ سوالی یکی از خبرنگاران مبنی بر انتقاد درخصوص راه‌اندازی مجتمع فولاد در مه‌ولات با توجه به شرایط محیطی منطقه، اظهار کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که سیاست وزارت صمت به خاطر وجود معدن سنگان در منطقه، راه‌اندازی مجتمع فولاد در این منطقه است و بهترین مزیت ما در منطقه راه‌اندازی صنایع پایین دستی فولاد است.

محسن زنگنه با اشاره به اینکه شرایط برای راه‌اندازی مجتمع فولاد در منطقه محیا است، خاطرنشان کرد: مجتمع فولادی که در مه‌ولات راه‌اندازی می‌شود آب زیادی نمی‌خواهد و باعث می‌شود بقیه صنایع در شهرستان ایجاد شود و رونق صنعت را در این شهرستان به دنبال دارد.

 

از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان جهت پروژه فرودگاه مه‌ولات تا اختصاص ۱۰ میلیارد تومان با محوریت ساخت مجتمع فرهنگی، هنری مه‌ولات

 

نماینده مردم شهرستان مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت فرودگاه شهید مدرس مه‌ولات اظهار کرد: جهت اجرای این پروژه ۲۰ میلیارد تومان گرفته‌ایم که ۱۰ میلیارد تومان به حساب سازمان‌ فرودگاه‌ها واریز شده است، البته در حال حاضر در حال رایزنی جهت اجرای این پروژه هستیم که موافقت بیش از ۸۰ درصدی سازمان فرودگاه‌ها جلب شده است و امیدواریم این روال ادامه داشته باشد و این پروژه اجرا شود.

محسن زنگنه در پاسخ سوال دیگری مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت زمین مجتمع فرهنگی، هنری مه‌ولات که مطالبه جامعه فرهنگی و هنری شهرستان مه‌ولات است، اظهار کرد: ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده بود که به دلایل نقص در این پروژه این اعتبار به مجتمع فرهنگی و هنری تربت‌حیدریه اختصاص یافت اما قول می‌دهیم اعتبار لازم را برای اجرای این پروژه جذب کنیم و احتمالا تا حدود دو سال آینده اتفاقات خوبی جهت اجرای این پروژه خواهد افتاد.

 

از الزام سازمان برنامه و بودجه جهت بازبینی لیست شهرستان‌های برخوردار تا تجویز داروی همدلی در راستای موفقیت شهرستان مه‌ولات 

 

نماینده مردم شهرستان مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر انتقاد از عضویت شهرستان مه‌ولات در لیست شهرستان‌های برخوردار، اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه و بودجه را ملزم کرده‌ایم که لیست شهرستان‌های برخوردار را مجددا بازبینی کند تا پس از بررسی مستندات در خصوص حذف شهرستان مه‌ولات از لیست شهرستان‌های برخوردار اقدام شود.

محسن زنگنه در پاسخ به سوال دیگری مبنی تمرکز زدایی در حوزه انتخابیه اظهار کرد: نکته‌ای که لازم است به صورت ویژه به آن توجه کنیم این است که اگر می‌خواهیم شهرستان مه‌ولات در مسیر رشد و موفقیت قرار گیرد لازمه آن این است که همه کنار هم باشیم و همدل باشیم تا موفقیت حاصل شود.

 

گردشگری و ایجاد صنایع پسته مهم‌ترین اولویت در مه‌ولات/ با توجه به اینکه هدف اصلی ما اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است، در حق مه‌ولات بی‌‌عدالتی نکردم!

 

نماینده مردم شهرستان مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران شهرستان مبنی بر مهم‌ترین اولویت نماینده مجلس در شهرستان مه‌ولات، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت این منطقه که در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور قرار دارد و با عنایت به اینکه مه‌ولات قطب کشاورزی خراسان‌رضوی است، رونق گردشگری و ایجاد صنایع پسته مهم‌ترین اهداف ما در شهرستان مه‌ولات است‌.

محسن زنگنه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اجرای عدالت در حوزه انتخابیه مه‌ولات، تربت‌حیدریه و زاوه خاطرنشان کرد: هدف ما تمام کردن پروژه‌های نیمه تمام است و بر اساس این هدف من در حوزه انتخابیه عدالت را رعایت کرده‌ام و در حق مه‌ولات بی عدالتی نکرده‌ام.

 

با توجه به وظایف و حقی که مردم بر گردن ما دارند از عملکرد خود راضی نیستم/ خبرنگاران مطالبه‌گری کنند، از آنان تا جایی که درتوانم باشد حمایت می‌کنم

 

نماینده مردم شهرستان مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران شهرستان مه‌ولات مبنی بر اینکه چه نمره‌ای به عملکرد خود می‌دهید، اظهار کرد: با توجه به وظایف و حقی که مردم عزیز بر گردن ما دارند، از عملکرد خودم راضی نیستم و تلاش می‌کنم تا نماینده و خادم خوبی برای مردم شریف و عزیز این منطقه باشم.

محسن زنگنه در پاسخ سوال دیگری مبنی بر انتقاد از مشکلاتی که پیرامون حرفه خبرنگاری است، خاطرنشان کرد: از خبرنگاران شهرستان می‌خواهم بر پایه عدالت از مسئولین مطالبه‌گری کنند و بنده هم قول می‌دهم تا جایی که در توانم باشد از خبرنگاران حمایت کنم.

 

از قول نماینده مجلس جهت پیگیری مشکل نبود داروی ام اس در حوزه انتخابیه تا پیگیری مجلس در راستای همسان‌سازی حقوق کارکنان

 

نماینده مردم شهرستان‌های مه‌ولات، تربت‌حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر انتقاد از نبود داروی ام اس در حوزه انتخابیه، اظهار کرد: چند وقتی است که مشکلاتی در حوزه کمبود برخی داروها داریم اما در خصوص نبود داروی ام اس در منطقه این موضوع را تا این لحظه اطلاع نداشتم و حتما پیگیری خواهم کرد.

محسن زنگنه در پاسخ سول دیگری مبنی بر گلایه یکی از کارکنان درخصوص نبود عدالت در حقوق کارکنان اظهار کرد: این را می‌پذیریم که شاهد بهم ریختی در حوزه حقوق و دستمزد هستیم و در جهت حل این مشکل در کمیسیون این موضوع مطرح شده و امیدواریم با لایحه دولت این مشکل حل شود.

 

از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان جهت اجرای پروژه مجتمع ورزشی پوریای ولی تا درخواست امکان تهاتر ادارات دولتی به شهرداری‌ها از طریق اوراق خزانه

 

نماینده مردم شهرستان مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقاد از روند اجرای پروژه مجتمع ورزشی پوریای ولی، اظهار کرد: جهت اجرای این پروژه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است که ۳ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده و امیدواریم روند اجرای آن آغاز شود.

محسن زنگنه در خصوص سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر عدم پیش‌بینی امکان تهاتر بدهی ادارات دولتی به شهرداری‌ها از طریق اوراق خزانه و یا تهاتر با اداره امور دارایی، خاطرنشان کرد: این موضوع را بررسی پیگیری می‌کند.

 

از انتقاد به قانون مالیات بر ارزش افزوده تا انتقاد به نحوه عوارض سبز مربوط به آلایندگی معادن و کارخانه‌ها

 

نماینده مردم شهرستان‌های مه‌ولات، تربت‌حیدریه وزاوه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران با محوریت درخواست اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده شهرای کوچک که در آن شهرداری‌های شهرهای کوچک درخصوص عوارض سوخت متضرر می‌شوند، اظهار کرد: در خصوص حل این مشکل در مجلس شورای اسلامی طرح دو فوریتی داده‌ایم تا درصد ارزش افزوده را به شهرداری‌ها برگردانیم.

محسن زنگنه در خصوص سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر انتقاد از نحوه وصول عوارض سبز مربوط به آلایندگی‌ معادن و کارخانه‌‌ها به صورت شهری می‌باشد و چون در شهر شادمهر مه‌ولات معدن و کارخانه‌ای ندارد بهتر است نحوه وصول این عوارض به جای شهری استانی باشد، خاطرنشان کرد: این طرح ملی است و باید در سطح کلان این موضوع بررسی و پیگیری شود و در این خصوص اقدامات اولیه جهت بررسی موضوع را انجام می‌دهیم.

 

از بررسی طرح صیانت تا حمایت مجلس شورای اسلامی از نخبگان در راستای جلوگیری از مهاجرت آنان

 

نماینده مردم شهرستان مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مه‌ولات در خصوص حواشی طرح صیانت اظهار کرد: طرح مذکور در اختیار شورای عالی فضای مجازی است تا دولت نظر خودش را بدهد و مردم نگران نباشند چون جزئیات طرح باید بررسی شود و این که مجلس به دنبال فیلتر کردن فضای مجازی است، صحت ندارد.

محسن زنگنه در پاسخ به بیست‌ودومین و آخرین سوالی که با محوریت نظر وی به عنوان نماینده مجلس در خصصوص فرار مغزها بیان شده است، خاطرنشان کرد: با جمله فرار مغزها موافق نیستم البته ما متاسفانه مهاجرت نخبگان را داریم که در مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان به دنبال حمایت از افراد نخبه و جلوگیری از مهاجرت نخبگان هستیم.

 

مهدی محدثی _ مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی اخبار مه‌ولات (( تنها رسانه بَرخط فعال، مستقل و دارای مجوز از سامانه جامع رسانه‌های کشور در شهرستان مه‌ولات))

انتهای پیام//

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.