×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری جشنواره ملی پسته در مه‌ولات مصداق بارز و ارزشمند سرلوحه قرار دادن « تفکر بی‌تفاوت نبودن » است!

 

به گزارش پایگاه خبری اخبار مه‌ولات، دومین جشنواره ملی پسته مه‌ولات با عنوان « مراورید کویر » و با شعار « پسته مه‌ولات، نگین سبز ایران » با حضور جمعی از مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و با برگزاری نمایشگاه تخصصی کشاورزی و با مشارکت جمعی از فعالان حوزه کشاورزی استان‌های کرمان، مازندران، شیراز، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی به میزبانی شهرستان مه‌ولات استان خراسان‌رضوی برگزار شد.

 

گفتنی است مهدی محدثی مدیر مسئول پایگاه خبری اخبار مه‌ولات و فعال فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شهرستان مه‌ولات، یادداشتی در خصوص روند برگزاری این جشنواره نوشته است که به شرح ذیل است.

 

 

 

به نام خدایی که به ما فرصت داد تا « بی‌تفاوت نباشیم » و به سهم خودمان به زادگاهمان که به آن مدیون هستیم، ادای دین کرده و « حال خوب » را نشر دهیم.

 

همه چیز به چند ماه قبل برمی‌گردد، ماجرا از آنجایی شروع می‌شود که مدیریت جهاد کشاورزی مه‌ولات به عنوان متولی حوزه کشاورزی مه‌ولات تصمیم گرفت تا جشنواره ملی پسته مه‌ولات را برگزار کند و از آنجایی که شهرستان مه‌ولات با بیش از ۲۱ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته، رتبه اول را در خراسان دارد، این تصمیم با استقبال کشاورزان و مسئولان شهرستان رو‌به‌رو شد و همه به سهم خودشان پای کار آمدند تا با چاشنی همکاری و همدلی، یک اتفاق بزرگ و البته بسیار ارزشمند در حوزه کشاورزی مه‌ولات رخ دهد و البته از آنجایی که در برگزاری اینگونه مراسم‌ها همیشه همدلی جواب می‌دهد، خوشبختانه با اتحاد و همدلی که بین مسئولین و کشاورزان مه‌ولاتی وجود داشته و دارد، مقدمات لازم برای یک کار بزرگ و ارزشمند فراهم شد.

 

ساعت ۸ صبح ۵ مهر ماه است، همه جمع شده‌اند و کار نمایشگاه تخصصی کشاورزی که همزمان با جشنواره برگزار شد، با بریدن ربان قرمز معروف همیشگی توسط مهندس ساربان « مدیر جهاد کشاوزی مه‌ولات » آغاز می‌شود.

 

با توجه به اهمیت حوزه کشاورزی و با تلاش‌های شبانه‌روزی مهندس حسینی که دبیری برگزاری نمایشگاه را برعهده دارد، شهرستان مه‌ولات برای اولین بار افتخار میزبانی ۳ روزه از جمعی از فعالان حوزه کشاورزی که از ۶ استان کرمان، مازندران، شیراز، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی، دعوت ستاد برگزاری دومین جشنواره ملی مه‌ولات را که با نام « مراورید کویر » و با شعار « پسته مه‌ولات، نگین سبز ایران » برگزار می‌شود را پذیرفته‌اند، پیدا می‌کند.

 

شهرستان مه‌ولات متاسفانه از کمبود امکانات رفاهی و تفریحی رنج می‌رود و این « مطالبه به حق » و البته « قابل تامل » مردم این دیار به جای خود باقی است و نمی‌شود به سادگی از آن عبور کرد، اما نکته‌ای که حائز اهمیت است، این است که علیرغم تمامی کمبودها با همکاری و همدلی ستاد برگزاری جشنواره و با هدف میزبانی شایسته از فعالان حوزه کشاورزی، با تمام توان از همه ظرفیت‌ها استفاده شده است و در اینجا لازم است به عنوان یک مه‌ولاتی ابتدا از حضور فعالان حوزه کشاورزی که در « مه‌ولات» افتخار میزبانی از آنان را داشتیم، به پاس حضورشان از تک تک این زحمت‌کشان تشکر و قدردانی کرده و بابت کم و کاستی‌هایی که همیشه نقل تمامی محافل و مجالسات بوده و هست، به نوبه خودم عذرخواهی کنم.

 

بلاخره روز موعود فرا می‌رسد، ساعت روی دیوار تالار ملک فیض‌آباد مه‌ولات که محل برگزاری جشنواره است، حوالی ۸ صبح را نشان می‌دهد. کم‌کم مهمان‌ها وارد سالن می‌شوند، امروز یک روز خاص و متفاوت برای مه‌ولات و کشاورزی این دیار است. حالا وقت آن است که محصول چند ماه تلاش و پیگیری و برگزاری جلساتی که « به رسم بی‌تفاوت نبودن » و در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن جشنواره تشکیل شده است، برداشت شود. محصولی بسیار ارزشمند که رهاورد آن تحقق شعار « پسته مه‌ولات، نگین سبز ایران » است.

 

و اما حرف‌های آخر؛ برگزاری این جشنواره در سطح ملی از چند زاویه قابل بحث و بررسی است. ابتدا باید به برگزارکنندگان آن تبریک و خداقوت گفت که نسبت به موضوع معرفی پسته مه‌ولات در سطح کشور که رشد و توسعه اقتصادی منطقه را به ارمغان می‌آورد، بی‌تفاوت نبودند و این کار ارزشمند و فاخر را انجام دادند.

 

در ادامه ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که برگزاری این برنامه دستاوردهای ارزشمندی دارد و یکی از مهم‌ترین آنان این است از امروز به بعد و پس از پایان برگزاری جشنواره ملی پسته مه‌ولات که از ۵ الی ۷ مهر ماه شاهد برگزاری آن بودیم، در ذهن افرادی که افتخار میزبانی از آنان را داشتیم و همچنین به لطف دوستان اصحاب رسانه که زحمت پوشش خبری جشنواره را کشیدند، « پسته مه‌ولات » در سطح کشور معرفی شد و این یک دستاورد ارزشمند است.

 

در پایان هم باید گفت که تجربه نشان داده است که هر جا ما نسبت به اطرافمان بی‌تفاوت نبودیم و احساس مسئولیت کردیم، شاهد یک اتفاق خوب و ارزشمند بودیم. امیدوارم ترویج « تفکر بی‌تفاوت نبودن » همچنان ادامه‌دار باشد، چرا که همانطور که اجرای برنامه فاخر دومین جشنواره ملی پسته مه‌ولات حاصل بهره‌گیری و سرلوحه قرار دادن « تفکر بی‌تفاوت نبودن » است، در ادامه نیز با استفاده از این تفکر ارزشمند و البته با چاشنی همدلی و همکاری که همانطور که قبلاً گفتم همیشه جواب مثبت داده است، می‌توانیم شاهد رونق و آبادانی زادگاه و وطنمان که به آن مدیون هستیم، باشیم.

 

مهدی محدثی _ مدیر مسئول پایگاه خبری اخبار مه‌ولات و عضو کوچکی از جامعه‌ فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شهرستان مه‌ولات

 

بماند به یادگار _ ۸ مهر ماه ۱۴۰۲

 

انتهای پیام//

  1. یوسف زاده

    بسیار عالی
    خداقوت عرض میکنم خدمت برگزار کنندگان جشنواره، امیدوارم به رسم بی تفاوت نبودن نسبت به مام میهن و ریشه، این حرکات تداوم یابد.یاعلی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.