×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جوان مه‌ولاتی با اهدای اعضای بدن خود، جان ۶ نفر را نجات داد

 

به گزارش پایگاه خبری اخبار مه‌ولات، هفته پیش خبری ناگوار در فضای مجازی شهرستان مه‌ولات منتشر شد. خبرها حاکی از آن بود که جوانی ۲۳ ساله در مسیر برگشت از تمرین، دچار سانحه شده است.

 

پیگیری‌های بعدی حاکی از آن بود که متاسفانه این جوان خوشنام و ورزشکار اهل روستای دوغ‌آباد شهرستان مه‌ولات دچار مرگ مغزی شده است و جسم او دیگر در بین خانواده، دوستان و هم‌ولایتی‌هایش نخواهد بود.

 

اما این قصه به همین‌جا ختم نمی‌شود و در ادامه نام « سعید علیپور » به عنوان « قهرمان مه‌ولات » در ذهن‌ها به یادگار خواهد ماند چراکه خانواده او با « اهدای عضو » موافقت کردند.

 

مسئول فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مصاحبه‌ای و در تشریح این خبر اظهار کرد: پس از اعلام رضایت خانواده، کلیه‌های زنده یاد سعید علی پور در بیمارستان منتصریه به آقای ۵١ ساله ساکن نیشابور و آقای ۴٧ ساله ساکن خواف که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج میبردند و با دیالیز تحت درمان بودند، به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

 

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد مرحوم سعید علی پور نیز در بیمارستان منتصریه به خانم ۶٢ ساله ساکن  مشهد که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد، پیوند شد.

 

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: قرنیه‌های زنده یاد سعید علی پور هم جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست ایشان برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

 

پی‌نوشت: پایگاه خبری اخبار مه‌ولات به نوبه خود، ضمن تسلیت درگذشت این جوان، از اقدام قابل تقدیر خانواده این مرحوم که علاوه بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره ایشان، باعث نجات چند نفر شدند، قدردانی می‌کند.

 

روحش شاد و یادش گرامی باد…

شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲

 

✍ مهدی محدثی _ مدیر مسئول پایگاه خبری اخبار مه‌ولات

 

انتهای پیام//

  1. میثم علیپور

    خدا رحمتت کنه سعید قشنگم جایه فرشته ها اون بالاست نه روی زمین (واقعا گلچین روزگار عجب خوش سلیقست)نمیگم خدا بیامرزدت چون تو آمرزیده ایی نمیگم خدا رحمتت کنه چون تو خودت رحمتی .بزودی میایم پیشت هممون ولی خوش بحال تو که با توشه رفتی پاک و منزه خوش قلب مهربون .دستت به خیر بود ‌.
    سعید جان همیشه بیادتم .
    .
    میثم علیپور

    چهارشنبه ۵مهر۱۴۰۲
    ۲۷سپتامبر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.