×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
« کنکور » تنها مسیر « موفقیت » نیست!/ به اندازه‌ی تمامی نگرانی‌هایتان مسیرهای متفاوت برای رسیدن به هدفتان وجود دارد، فقط کافیست به خود باور قلبی داشته باشید

به گزارش پایگاه خبری « اخبار مه‌ولات»، مهشید سعیدی دانش‌آموز شهرستان مه‌ولات در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه ۳۰ منطقه ۳ و ۱۲۷ کشوری شد و این مجموعه خبری نیز حسب رسالت خود و البته « به رسم بی‌تفاوت نبودن » با این دانش‌آموز گفت‌وگویی داشته است که در ادامه منتشر می‌شود.

 

 

+لطفا خودتان را معرفی کنید

 

_ مهشید سعیدی هستم از روستای عبدل‌آباد شهرستان مه‌ولات که به لطف خدا موفق به کسب رتبه ۱۲۷ کشوری و ۳۰ منطقه ۳ علوم انسانی شدم.

 

 

 

+ آیا برای کنکور در کلاس‌های خاصی ثبت‌نام کردید و یا کتاب خاصی مطالعه کردید؟

 

_ من در کلاس ریاضی و عروض شرکت کردم. به نظرم برای بچه‌های انسانی از دروسی که نیاز به حضور در کلاس دارد می‌تواند ریاضی عروض و اقتصاد باشد. در درس ریاضی با توجه به سطح سوالات بالای کنکور شرکت در کلاس را بسیار لازم می‌دانم. در عروض هم با توجه به ضریب بالای درس ادبیات تخصصی اگر به دنبال نتیجه‌گیری سریع هستید، حضور در کلاس می‌تواند بسیار مفید باشد.
برای کتاب کار هم من در دوران کنکور برای اکثر دروس چند منبعی بودم و فکر م‌کنم ذکر تمامی منابع می‌تواند باعث طولانی‌ شدن مصاحبه شود.

 

 

+ چه رشته‌ای را تصمیم گرفتید ادامه دهید؟

 

_ به نظرم انتخاب رشته مهمترین تصمیم در مسیرکنکور است. در واقع معیار اصلی را علاقه قرار داده‌ام و بین دو رشته روانشناسی و فرهنگیان مردد هستم. تمام تلاشم را می‌کنم تا با مشورت و گفتگو با افراد مختلف در این حرفه‌ها و همچنین مشاورین عزیز به شناخت کافی دست پیدا کنم و با توکل به خدا بهترین تصمیم را بگیرم.

 

 

+ به نظر شما دلیل کسب این رتبه چیست؟

 

_ (تلاش + توکل +صبر =نتیجه) فکر میکنم این معیارها مهمترین دلایل موفقیت من هستند. به تمامی دانش‌آموزان عزیز توصیه می‌کنم با توجه به فضای حاکم، از حواشی در این مسیر به دور باشند و استفاده از فضای مجازی را مدیریت کنند. البته از پدر و مادر عزیزم که تمام تلاششان را برای موفقیت من در این مسیر کردند، همچنین مشاور عزیزم جناب آقای علی سعیدی، مدیریت دبیرستان آمنه خانم فلاح، تمامی دبیران دلسوزم و دوستان مهربانم که من را در این مسیر همراهی کردند، کمال تشکر را دارم و آن‌ها را در موفقیت خود سهیم می‌دانم.

 

 

+ برای افرادی که در کنکور رتبه نیاوردند و انگیزه خودشان را از دست ندهند، چه صحبتی دارید؟

 

_ از تمامی عزیزان می‌خواهم که در نظر داشته باشند که کنکور تنها مسیر موفقیت نیست! بلکه می‌تواند یکی از مسیرهای موفقیت باشد‌، پس اگر در این مسیر موفق شدید که چه بهتر، اما اگر هم موفق نشدید نگران نباشید. مطمئن باشید به اندازه‌ی تمامی نگرانی‌هایتان مسیرهای متفاوت برای رسیدن به هدفتان وجود دارد. فقط کافیست به خود باور قلبی داشته باشید و برای احساس درونیتان ارزش قائل شوید. من معتقدم خلاقیت ذهنی منجر به خلق فیزیکی خواسته‌تان می‌شود و من در این مسیر به این نکته بسیار پی‌بردم که خداوند هیچ زحمتی را بی‌نتیجه نمی گذارد.

 

 

+ کنکور از دید شما چقدر در زندگی انسان تاثیر دارد و تصور شما در مورد کنکور چیست؟

 

_ متأسفانه در کشور ما کنکور از مهم‌ترین انتخاب‌های زندگی است در برهه‌ی زمانی بسیار حساسی قرار گرفته‌است و این واقعا در روحیات دانش‌آموز بسیار تاثیر گذار است اما به هر حال مسیری است که می‌تواند تعیین کننده و حتی تغییر دهنده‌ی زندگی هرکس باشد پس طبیعتاً نمی‌توان اهمیت کنکور را نادیده گرفت، اما به نظر من نباید از تاثیر قطعی سوابق تحصیلی که از سال ۱۴۰۲ اعمال شد غافل ماند. پس خوب است از این فرصت استفاده کنند و با تمرکز بر روی امتحانات نهایی به خصوص دروس عمومی علاوه بر تمرکز بر کنکور، مسیر موفقیتشان را هموارتر کنند.

 

 

+ به عنوان یک محصل آیا با حذف کنکور موافقید یا مخالف؟ به نظرتان درصد تاثیر کنکور در موفقیت یک دانش آموز چقدر است؟

 

_ به نظر من اگر بتوان شرایط را طوری مهیا کرد که امتحانات نهایی کاملا در سلامت امنیتی برگزار شود، می‌توان به این مسئله فکر کرد اما در شرایط حاضر واقعا نمی‌توان تاثیر کنکور را نادیده گرفت. اما همانطور که عرض کردم از تاثیر سوابق تحصیلی غافل نشوید و برای رسیدن به هدفتان با تمام وجود تلاش کنید.

 

انتهای پیام//

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.